به رنگ آسمان دست نوشته های یک خبرنگار

دست نوشته های کم و بیش روزانه من

به رنگ آسمان دست نوشته های یک خبرنگار

دست نوشته های کم و بیش روزانه من

175 مردِ واقعی

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲ ب.ظ

وقتی خبر تفحص 270 شهید از خاک عراق را شنیدم با گوش خودم شنیدم که گفتند 30 سال از جنگ می گذرد آیا هنوز وقت آن نرسیده که بازی با احساسات مردمی را تمام کنند؟ مگر ما چند نفر به جنگ اعزام کرده ایم که به هر مناسبت 100 نفر تشییع می شود و با احساسات مردم بازی می شود؟


 شنیدن این حرف برای من بسیار سخت و سنگین بود چون خودم شاهد ناله های مادران چشم انتظار هستم، خودم برای تهیه هر گزارش شاید هزار بار ذوب شده ام. اما در این خبر آنچه قلبم را مچاله کرد کشف 175 جسد غواص دست بسته بود.

پیکر یکی از 175 غواص کربلای 4 +تصاویر

غواصانی که حتی یک تیر به آنها اصابت نکرده بود، غواصانی که همه با دست بسته زنده به گور شده بودند. بعد از لو رفتن عملیات کربلای 4 سرانجام این عزیزان این گونه رقم خورد. 

هر روز به حال مادران چشم انتظار این عزیزان فکر می کنم، به لحظه ای که این پرستوهای دست بسته جان داده بودند و ... . فقط ایمان دارم که باید به دستان بسته ای که تاریخ را زیر و رو می کنند سلام داد.

  • باران ***

نظرات  (۵)

سلام علیکم مومن
کاشکی خیلی ها درک کنند
کاش


منزل نو مبارک
زودتر آدرس میدادید بزرگوار

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام سرور ارجمند

راستش یک سالی بود به فکر کوچ کردن بودم و این وبلاگ تقریبا نزدیک یک سال از عمرش میگذره اما هنوز دلبسته بلاگفا بودم

خیلی ممنونم از حضور سبز و دعای همیشه خیرتون
  • ذره ای از تبار نسیان
  • سلام علیکم

    از درد سخن گفتن و از درد شنیدن......

    خداقوت بزرگوار..
    خیلی خوشحال میکنید ما رو که سر می زنید.
    پاسخ:
    سلام
    بله واقعا از درد سخن گفتن و از درد شنیدن ...

    سپاسگزارم
    شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند
    پاسخ:
    حیف که سیاستمداران در خوابند
  • ریحانه رهبر
  • سلام

    عصرتون بخیر

    انشاءالله روز خوبی داشته باشید

    گام اول یا همون حرف اول وبلاگ ساعت بی ثانیه گذاشته شد

    از شما و تمام " سربند سرخ های یا حسین " دعوت میشه مارو همراهی کنید با یک یاعلی

    ممنونم از توجهتون
    پاسخ:
    سلام و سپاس
    سلام علیکم مومن
    داره درهای رحمت الهی بیش از پیش باز میشه و وارد شهر الله و ماه میهمانی خدا میشیم کم کم
    لطفا بنده و مجموعه نویسنده های وبلاگ فانوس جزیره را از دعای خیرتان در شهر الله و ماه میهمانی خدا بی نصیب نگذارید
    ملتمس دعای خیرتان هستیم
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام و عرض احترام
    فرارسیدن ماه مهمانی خدا و راز و نیازهای عاشقانه فرخنده و مبارک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی