به رنگ آسمان دست نوشته های یک خبرنگار

دست نوشته های کم و بیش روزانه من

به رنگ آسمان دست نوشته های یک خبرنگار

دست نوشته های کم و بیش روزانه من

بیدار نمایید که در خواب نماند...

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ق.ظ
به رنگ آسمان دست نوشته های یک خبرنگار - بیدار نمایید که در خواب نماند...

بعد از گذشت بیش از دو دهه هنوز آن سالها ی حماسه را به یاد داریم. همان سال هایی که هر از چند گاهی سکوتش را آوای خمپاره ها و موشک ها می شکست و آرامشبخش قلب های بی قرار و بیمناک ما آن سال ها فقط یاد خدا بود و بس. هنوز به آن روز ها را در ذهن داریم که برخی برای رسیدن به آرامش ترک وطن کردند تا از این قائله دور باشند اما... . اما بودند کسانی که برای لبیک گفتن به ندای پیر و مرادشان حتی سینه تنها پسرشان را سپر گلوله های داغ کردند. مگر می شود فراموش کرد آن خاکیان افلاکی را که یک شبه ره صد ساله را طی کردند و جام طهور بهشتی را لاجرعه سرکشیدند و صدر نشین بهشت وعده داده شدند.

از یاد هیچ کسی نمی رود آن سنگرهایی که نوای دلنشین زیارت عاشورایشان پل رسیدن به خدا بود. مگر می شود فراموش کرد آن بسیجیان کم سن و سال را که عاشقانه در قنوت نماز شبشان طلب شهادت می کردند. 

سال ها گذشت ... . دیگر جنگ تمام شد و آرامش بر همه جا حاکم شد. شاید دیگر کمتر کوچه و خیابانی باشد که به اسم این قهرمانان ثبت شده باشد. روزی عطر دل انگیز تنفس قهرمانان در شهر، فضایی ملکوتی را بوجود آورده بود اما اکنون فقط عکس و اسمشان را بر سر کوچه و خیابان آذین می کنیم. شاید برای آسودگی وجدانمان این کار را انجام داده ایم تا دل خوش باشیم که لابد حقشان را ادا کرده ایم. اما ... . آیا...؟

سال هاست که دیگر آن جنگ سخت تمام شده است اماطوفانجنگ نرم با امواجش سال هاست که سعی در کشتن ما دارد. ای کاش بیدار شویم از این خواب خرگوشی(!). بد نیست که کلام نورانیمولایمان علی علیه السلام چراغ راهمان شود که فرمودند: الناس علی دین ملوکهم. آری فرهنگ مردم برخواسته از فرهنگ والیان و زمامدارانشان است. تا زمانی که آنها راه را پیدا نکنند نمی توان انتظار داشت دیگران در این انفجار اطلاعاتی گیج و منگ نباشند. تا مدرسه و دانشگاه را اصلاح نکنیم کاری از پیش نمی بریم.

باید درک کنیم که در این زمان دیگر دشمن بر سر ما گاز خردل و اعصاب نمی ریزد بلکه روحمان را درگیر مد و هجمه های فرهنگی می کند.امروز قلم من و توست که می تواند جهاد کند، من و تو هستیم که نباید فریب بخوریم و اسیر جناح های سیاسی شویم. من و تو هستیم که نباید تخریب کنیم، تحقیر کنیم، توهین کنیم و... . قلم من و تو است که جهاد است. قلم من و تو است که باید فرهنگ را حفظ کند. امروز، روز جهاد در مقابل تهاجم امواج ماهواره ای و ... است. آنجا صحبت از گلوله و خمپاره بود و اینک ...

دیگر خبری از بمب های خوشه ای آن روزها نیست، بلکه ما را بمباران اطلاعاتی می کنند. دیگر خبری از مسموم کردن آب و آذوغه نیست اکنون روح ما را مسموم می کنند. اکنون زمان اتحاد است. اتحاد من، معلم، استاد، فیلمساز و حتی فعالین حوزه سایبر. باید دشمن را به خوبی بشناسیم تا کمر به حذفش ببندیم. آن زمان رسالت بذل جان بود، رسالت بذل دست و پا و چشم و... بود. اما اکنون رسالت شفاف سازی برای افکار عمومی جامعه است. اکنون رسالت به سلامت بیرون آمدن از این اقیانوس عظیم و سهمگین امواج ماهواره ای است. امروز همه باید این شعار را سر لوحه قرار دهیم که "بیدار نمایید که در خواب نماند"، با این شعار دوباره همدل شویم تا به سلامت از این راه پر خطر عبور کنیم.



  • باران ***

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی